Om hur det är...

...att vara mamma.
Tänk att det kan vara så olika fast väldigt lika. 

Jag börjar smått att tänka på att jag om några månader 
ska börja jobba igen.
 Det suger tycker jag.
 Fast jag vet att Björn och Dexter kommer att ha det jätte bra!
 Det suger för att jag kommer missa massa saker med Dexter.
Kanske när han börjar prata och kanske när han åker båt första gången på landet (jo, han har åkt båt men då fattade han ju inget,
han bara somnade av vågorna direkt).
 I min fantasi värld skulle både jag och Björn få vara hemma tillsammans med Dexter i minst två år.


...om att vara mamma och om hur olika det är,
 kan man läsa om  här, här och här.




4 kommentarer:

  1. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på att börja jobba igen. Att inte få vara med Elly känns helt fruktansvärt, det känns så snopet att man "skaffar sig" en underbar liten unge, sen ska man lämna bort henne till främmande människor och häcka på jobbet hela dagarna. Så ja, två år hemma för hela lilla familjen, det skulle vara perfekt! Samtidigt tror jag det kan vara bra för mig att tvingas komma ut och träffa andra vuxna, men det hade räckt med en dag i veckan tycker jag. Jag hade också trott att jag bara skulle kunna lämna Elly efter ett litet tag för att träna, träffa kompisar och sånt, men det var visst inte så enkelt...

    SvaraRadera
  2. Ska du va hemma länge till? Jag har typ tre månader kvar.
    Jag har tvingat mig ut nästan från start, för att träffa vuxna människor. Det har nog varit bra!
    Ja, tänk om man kunde klara sig på att jobba typ två dar i veckan och sen vara med familjen...

    SvaraRadera
  3. Tanken är att jag ska börja jobba efter sommaren, men det beror på om vi får förskoleplats och hur det blir med jobb. Jag har ju fast anställning, men kan inte fortsätta jobba kvällar och helger, så om jag inte kan få omplacering måste jag söka nytt.

    SvaraRadera
  4. Ja, ok. Men vad skönt att få hela sommaren!
    Jag ska jobba en månad och sen vara ledig en månad så att vi får lite sommar tillsammans...

    SvaraRadera